SEO copywriting to współcześnie jedna z najskuteczniejszych form gromadzenia pieniędzy w sieci. Wystarczy właściwa wiedza o SEO, by w szybkim czasie wdrapać się na wyżyny i znaleźć się w grupie wziętych copywriterów. Zdolność, bystrość i kreatywność piszącego mogą ułatwić mu ścieżkę do awansu, a znajomość praw Internetu, skrócić ten proces.
Copywriter dysponujący prywatną witrynę powinien ją wykorzystać do opublikowania portfolio, które będzie wizytówką jego zgromadzonych prac. Zaplanowanie dobrej domeny wymaga od autora ogromnego wysiłku, który może się opłacić. Na wyszczególnionych podstronach powinien znaleźć się opis działalności firmy, który zachęci potencjalnych odbiorców do zapoznania się ze szczegółową propozycją współpracy.
W tym miejscu należy przemyśleć, co stanie się naszą specjalnością. Warto bowiem znaleźć niszę, z której można czerpać profity i która dostarczy nam możliwości kształcenia własnych umiejętności. Stare przysłowia o łapaniu kilku srok za ogon i gonieniu w piętkę sprawdzają się tu znakomicie, gdyż nie żyjemy w epoce Leonarda Da Vinci.
Określenie własnej specjalności nie powinno zająć nam wiele czasu. Każdy wie bowiem, jaki rodzaj copywritingu ciekawi go najbardziej. Pewni z nas wybiorą pisanie sloganów reklamowych, a pozostali zdecydują się na wypełnianie katalogów czy precli.
Następnym problemem staje się kwestia poszukiwania grupy docelowej, do której będzie wysyłana oferta. Poszukiwanie przyszłych klientów nie powinno zakończyć się umieszczeniem ogłoszenia na forum internetowym czy serwisie tematycznym. Na samym początku trzeba opracować pisemny projekt współpracy i wysłać go e-mailem do spółek zajmujących się SEO. Dlaczego? Firmy z branży e-commerce posiadają nieprzerwany kontakt ze swoimi klientami i często zlecają im zatrudnienie copywritera, po to by pomógł zwiększyć funkcjonalność witryny internetowej. Współpraca z pozycjonerami daje zatem szansę wzmocnienia własnej marki i przyczynia się do zwyżki ilości zamówień.
Swoją drogę awansu można również rozpocząć od umieszczenia artykułów na przeróżnych portalach, które będą skutkowały reklamowaniem naszego nazwiska. Właściciele stron internetowych często oferują pieniądze za wysłane im teksty, w związku z czym wzrasta opłacalność wymienionych działań. Pamiętajmy, że każdy krok w kierunku kształtowania wizerunku naszej firmy w Internecie to krok do sukcesu.
Musimy ciągle znajdować zleceniodawców i pobudzać ich do wyboru naszej oferty. Ewentualności jest dużo i to od nas zależy, które z nich wybierzemy.