Rok 2015 był dla branży marketingu w wyszukiwarkach okresem dalszego rozwoju trendów zapoczątkowanych w poprzednich latach. Algorytmy Google kładły coraz większy nacisk na jakość treści i doświadczenie użytkownika. Rosła rola mobile, mocno przyspieszyła dynamika wzrostu mobile search. Rozwijał się też trend content marketingu jako ważnego elementu kampanii SEO.

Wśród kluczowych wydarzeń i trendów 2015 roku w polskim SEO/SEM należy wymienić:

  • Rozwój strategii content marketingowych i nacisk na wysokiej jakości, angażujące treści
  • Dalszy wzrost znaczenia mobile, już ponad 20% ruchu na wielu stronach pochodziło z urządzeń mobilnych
  • Regionalizacja wyników wyszukiwania, Miejsca Google na coraz większej liczbie zapytań lokalnych
  • Rozwój narzędzia Google Analytics w kierunku Universal Analytics, choć proces ten nie był wolny od problemów
  • Rozwój kompetencji analitycznych w organizacjach i prace nad modelowaniem atrybucji
  • Utrudnienia w analizie i optymalizacji SEO po wyłączeniu w Google Analytics opcji przekazywania słów kluczowych

Wyraźnie widać było zmierzch pewnych „starych” taktyk SEO jak masowy zakup linków. Google coraz skuteczniej identyfikuje i karze takie działania. Liczy się holistyczne podejście, dbałość o jakość strony, treści i linków.

Wśród prognoz ekspertów na 2016 rok pojawiały się:

  • Dalszy rozwój mobile, potrzeba optymalizacji stron i kampanii pod kątem urządzeń mobilnych
  • Większy nacisk Google na czynniki jakościowe i behavioral, user experience
  • Rozwój kampanii content marketingowych jako wsparcie SEO
  • Inwestycje firm w zaawansowaną analitykę webową i modelowanie atrybucji
  • Wzrost kompetencji analitycznych i świadomości potrzeby analityki internetowej 2.0

2016 rok zapowiada się więc jako okres dalszej ewolucji SEO w kierunku jakości, mobile i zaawansowanej analityki. Proste tricki przestaną działać, kluczowe będzie holistyczne podejście łączące różne obszary od technicznego SEO przez content marketing po UX. Z pewnością nie zabraknie też niespodzianek i tylko ci, którzy potrafią szybko reagować na zmiany utrzymają się na topie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *